16 Aralık 2010 Perşembe

Beyaz Çikolata ve Nescafeli Kek




Arkadaşlar;
Uzun süren bir ayrılıktan sonra sizlerin arasına dönmeyi sabırsızlıkla bekliyordum. Aksi gibi bir de fotoğraf makinem bozuldu, yeni bir makine almayı düşünüyorum. Bu enfes kekle gününüze ve bloglarınıza ziyarete geldim. Bir dilim kekle mutluluğumu paylaşır mısınız?

Beyaz Çikolata ve Nescafeli Kek

Malzemeler;
3 yumurta
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı nescafe
2.5 - 3 su bardağı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı beyaz damla çikolata veya 1 paket beyaz çikolata (kırılmış)
Kabartma tozu
Vanilya

Yapılışı;
Tüm keklerde olduğu gibi bütün malzemeler oda sıcaklığında... Süte nescafeyi ekleyip çözdürün. Yumurtayı bir fiske tuzla köpürtün, şeker ekleyerek 2 dk. daha çırpın. Sıvı malzemeleri ekleyerek biraz karıştırın. Çikolata haricindeki malzemeleri eleyerek kalıba alın ve kek hamuru yoğunluğunu alana kadar gerekirse un ilavesi yaparak karıştırmaya devam edin. Çikolataları bir yemek kaşığı unla bir kasede karıştırın keke katın ve bir iki çevirdikten sonra yağlanıp unlanmış kek kalıbına hamuru boşaltın. Önceden ısıtılmış 180 derecede 45 dk. kadar pişirin. 
Paket çikolata kullanıldığında kekin içinde hafif eridiğinden yağlı bir görünüm alıyor. Beyaz damla çikolatayı muffin olarak hazırladığım keklerde kullandığımda erime falan olmadı. Öyle sanıyorum ki büyük boy keklerde de olmaz. (İnşallah...)

Afiyet olsun...SELAMETLE...

31 yorum:

  1. Hayt, arkadaşım gene döktürmüşsün...

    YanıtlaSil
  2. Tek kelimeyle super bir kek olmuş..Ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Reyhancım merhaba hemen iadeyi ziyarete geldim.
    Kek harika ellerine sağlık her zaman beklerim
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. reyhancım ellerine sağlık harika olmuş afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  5. Aramıza hoş geldiniz.
    Blogunuz çok güzel, ferah ferah.
    Tariflerde öyle.
    Özellikle bu keke bayıldım, süper gözüküyor.
    ellerinize sağlık.

    Çok sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. ellerınıze saglık..nescafe kakaoya yakıstıgı gıbı beyaz cıkolatayada cok yakısıyor...sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  7. canım merhaba benden önce davrandın. Önce ben sana gelecektim ama sen bana gelmişsin mesajını aldığımda sayfama post ekliyordum. ekledikten sonra tek tek herkesi dolaşacaktım ilk sana geldim ellerine sağlık. keke bayılıyorum hele de oğlum ben de bugün yaptım en kısa zamanda yayınlayacağım. tekrar görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  8. Seni tanidigima cok sevindim canim benim... Ellerine saglik,,, Nice tariflerde bulusabilmek dilegiyle Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. selamlar arkadaşım,hoşgeldin diyeyim evvela.
    kekine bayıldım.
    çayın yanında şahane olur sanırım.
    sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  10. ziyaretiniz için çok teşekkürler, sizin mutfağınızdan çıkanlarda çok güzel, ellerinize emeklerinize sağlık. güzel bir akşam dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. kekin kokusunu duydum, geldim hemen, ellerine sağlık...bloğun da çok güzel bu arada...

    YanıtlaSil
  12. Hoşgeldin canım :)
    Sefalar getirdin :)
    Kek harika gözüküyor,ellerine,emeğine sağlık..
    En kısa zamanda yeni makinenle çektiğin güzellikleri paylaşmanı umuyorum..
    sevgilerimle ..

    YanıtlaSil
  13. s a,duydum ki davet edilmişim üstelik bir dilim kekle mutluluğunu paylaşmak istemişsin,hay hay geldim ama 2 dilim kek isterim:))) mutluluğun daim olsun, kekin şifa olsun,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Bende geldiiiiiiiiiiim :) kahvenin kokusu beni buraya kadar sürükledi...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. yorumun güldürdü beni.. tabi anlaşırız reyhancım :))

    YanıtlaSil
  16. Reyhancığım ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ediyorum.Bloğun yeni galiba aramıza hoş geldin.Bu arada kekde bir harika olmuş ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Ay şekerim, kekinden canım çekti tekrar ziyarete geldim...

    YanıtlaSil
  18. canımcım ellerine sağlık banada beklerim. nurun kaynağına emanet ol sevgiler

    YanıtlaSil
  19. oh oh kek miss gibi görünüyor gerçekten:)Tamda öğle üzeri nsıl acıktım bilemezsin:)

    YanıtlaSil
  20. bloguma ziyaretin teşekkür ederim arkadaşım.herzaman beklerim.buarada kek harika olmuş.ellerine sağlık.izlemeye aldım seni.inşallah görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  21. Kek harika görünüyor. Beyaz çikolatalı kek hiç denememiştim. Denemek istiyorum bende :) Eline yüreğine sağlık reyhancım.

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık pek güzel görünüyor kek.

    YanıtlaSil
  23. geldim kekın muhtesem gorunuyor ellerıne saglık blogunuda bıraz yardıma ıhtıyacı var sanırım ıstedıgın widget olursa ben seve seve yardım ederım canım allaha emanet ol.

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar Reyhancigim,
    insallah bundan böyle yeni fotograf makinanla böyle güzel fotolarla, nefis yiyeceklerle paylasimlarina devam edersin.
    Blogun cok güzel eline emeklerine saglik, sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Reyhan,
    Ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler..Aramizada hosgeldin...Güzel tariflerle bulusmak üzere Berlinden sevgilerimi yolluyorum..
    SERAP

    YanıtlaSil
  26. işte geldim burdayım kek i ara sıra vanilin kokan haliyle canım eker ama hiç yapmayı beceremem :)cok güzel görünüyor ellerine sağlık:)


    sevgiler

    YanıtlaSil
  27. ellerine sağlık.üzerine bir sos yakışırmış hani.

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Reyhan ziyateriniz ve içten yorumunuz için çok teşekkürler nefis bir kekle karşılaştım çok güzel olmuş ellerinize sağlık sevgilerimle görüşmek üzere canım

    YanıtlaSil
  29. Reyhancığım,
    kekin çok farklı olmuş ve güzel kabarmış,tadını merak ettim,ellerine sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. iadeyi ziyarete geldim kekdende bir dilimcik aldim bende sizi takipteyim sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. elinize sağlık, bloğunuzda başarılar.

    YanıtlaSil